mandag den 9. juli 2012

Arbejder pensionister frivilligt ?

Det ser sådan ud. Der findes ikke mange pansionister med respekt for sig selv, der ikke lægger nogle timer hver uge som frivillig i en eller anden organistion.

Efter at have overstået senior fjumreåret og vinterdepressionen, begyndte jeg at se mig om i lokalområdet, ikke for at finde frivilligt arbejde, men for at finde lidt åndelig udfordring.

Hvad kunne være mere udfordrende end et foredrag om Georg Brandes og Emil Aarestrup?
Det fandt sted en mørk februar eftermiddag i Aarestrups Hus i Nysted. Brandes og Aarestrup kendte jeg, men sammenhængen mellem dem var ukendt. Det var den også efter foredraget.
Alle der deltog kendte hinanden og det lod også til at alle vidste, hvem jeg var, så jeg lod også, som om jeg vidste hvem alle var.

Et par dage efter foredraget blev jeg kontaktet og opfordret til at stille op som suppleant til bestyrelsen i Aarestrup Foreningen.
Til min forbløffelse sagde jeg ....................Ja !

Så her i turistsæsonen er jeg af og til kustode i Aarestrups Hus.
Det er spændende og til min overraskelse kommer der jævnligt turister, der gerne vil høre om Aarestrups liv som læge og poet i Nysted.

Det kan bestemt anbefales at lægge vejen forbi.


1 kommentar:

  1. hvor det dejligt for foreningen at få gaflet sådan en suppleant! God fornøjelse med det :-)

    SvarSlet