søndag den 25. november 2012

Hvad bedstemødre skal kunne................

Min iPad er altid inden for rækkevidde og den forlader sjældent sin ejer, men det hænder  at børnebørnene allernådigst får lov at låne den.

Den yngste på knapt 2 år beder om katten. Så finder vi Talking Ginger, og det er forbudt at hjælpe. Barnet bliver noget fornærmet, hvis man prøver, og det lyder skarpt: "Nej, farmor!"

Talking Ginger
 
I går var det Christian på næsten 9, der lånte iPaden og det gik vildt for sig med et eller andet bilspil.

Pludselig spørger han: "Mormor er det rigtigt, at du ikke vil betale penge for spil?" "Ja, det er helt rigtigt, jeg bruger kun de gratis spil." "Så kunne vi måske downloade det her, der står gratis."
Uden at vide hvad jeg sagde ja til, blev spillet hentet.

 
Det var Hay Day. Et uskyldigt useende spil om en farm. 
"Det er på engelsk, kan du finde ud af det?" spurgte jeg. "Altså, mormor, det er pærelet" lød svaret.
 
Så blev der ellers passet farm, købt høns og køer, sået korn, samlet æg og malket.
Det lød festligt selvom musikken var lidt ensformig, men pyt hvad udholder bedstemødre ikke.
 
"Mormor vil du passe farmen, når jeg ikke er her?" "Næh, det tror jeg ikke". " Vil du ikke bare se til den en gang om dagen?"  Det blev aftalen.
 
Nu 3 dage efter er jeg farmpasser på fuld tid, så hønsene og køerne ikke dør af sult, jeg har også sået lidt afgrøder og kørt med lastbilen.
Med andre ord er jeg godt i gang med at blive grebet af det dumme spil, men jeg har dog endnu ikke købt noget for menneskepenge.
 
Farmen
 
Der er ingen grænser for, hvad bedstemødre skal kunne.

1 kommentar:

  1. Hihi hvor du en dejlig mormor, nu kan du ikke tage på ferie uden at finde en landmandsafløser :-)

    SvarSlet