torsdag den 2. februar 2012

Så er fjumreåret slut


Så gik det første år som pensionist. Det har (citat Lone Dybkjær) været et fjumreår.

Defineret i Den Danske ordbog som:
Periode på ca. et år som et ungt menneske tilbringer mellem to dele af uddannelsessystemet, fx med erhvervsarbejde, rejser eller højskoleophold. Fjumreåret har værdi for de unge, fordi de udvikler modenhed og selvstændighed, egenskaber, som er nødvendige for at træffe velovervejede studie- og erhvervsvalg.

Mit fjumreår har været meget givende.
Jeg har:
  • næsten vænnet mig til at kunne gøre lige, hvad jeg har lyst til
  • fundet mit have - gen
  • læst en masse bøger
  • dyrket mit B - menneske
  • startet en operaklub
  • hygget med børnebørnene
  • rejst alt for lidt
Nu er jeg klar til at træffe velovervejde valg med hensyn til min pensionisttilværelse.
Men der er måske en risiko for, at jeg vælger forkert eller havner på en hylde, der ikke står mål med talentet eller engagementet.

Jeg overvejer, om det ikke ville være klogt at tage endnu et fjumreår.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar