mandag den 30. januar 2012

Skyller pensionister tallerkenerne inden de kommer i opvaskemaskinen

Ja, hvis det står til manden i mit liv, så skylles alt af inden det sættes i opvaskemaskinen.  
Dette udslag af hans husmoder- gen giver af og til anledning til uenighed i det lille hjem.
Hvis man skal skylle alt inden det sættes i opvaskemaskinen kan man da lige så godt vaske det op med det samme. Så jeg skyller aldrig, men har altid lidt dårlig samvittighed, når jeg sætter det uskyllede porcelæn i maskinen.

For et stykke tid siden begyndte opvaskemaskinen at pive og fløjte, højt og længe. Manden i mit liv skyndte sig at tømme filtret (hvor end det sidder) og talte igen om, at der vist var nogen, der ikke skyllede af. Maskinne holdt op med at fløjte og pive, og et øjeblik overvejede jeg, om jeg måske skulle skylle af.
Så kom lydene igen og i fredags blev der ringet til montør, heldigvis var der stadig garanti på maskinen og montøren kunne komme mandag. Siden fredag har maskinen ikke fløjtet, så Manden i mit liv ringede til motøren for at høre, om han ville se maskinen alligevel. Jeg var så heldig at overvære samtalen. Der sluttede med to forundrede Okay, Okay.
"Han spurgte, om vi skyllede porcelænet af."  Pokkers tænkte jeg,
"Pive og fløjtelydene kan være fordi maskinen er for tør, den bliver smurt af det fedt, der er tilbage på tallerkenerne, så man skal ikke skylle af."  Manden i mit liv kunne næsten ikke få det sagt og tilføjede med lidt stærkere røst: "Men man skal fjerne madresterne."
Så lige nu smørres opvakemaskinne i en vask med 1 dl. madolie.


Jeg er endnu ikke holdt op med at grine.

1 kommentar:

  1. du må sige til ham at hvis han vil skylle af så skal han investere i en industrimodel, for der må man gerne skylle tingene af inden de vaskes ;-)

    SvarSlet