mandag den 17. juni 2013

Skal pensionister have en Blu-ray afspiller ?

Min nørdede svigersøn har længe sagt, at vi burde købe en Blu-ray afspiller, især når han måtte bytte film, som jeg havde købt i Blu-ray udgave, der ikke går på den gamle Dvd afspiller. Vi er nu godt tilfreds med den.
På vej over Atlanten forsøgte jeg at se Hobbitten på den lille skærm i stoleryggen foran. Det gik bare ikke.

                     

Lørdag drog stavblenderen sit sidste suk, uha. Den er vital i mit køkken.
Så søndag drog Manden i mit liv og jeg til El - Giganten for at købe en ny. 

Der stod Hobbitten. Herligt og i en ikke Blu-ray udgave, den tager jeg. Måske skulle jeg også tage 
Lord of the Rings trilogien? Den var kun at finde i Blu-ray, øv. Intet at betænke sig på, nu vi er her, en billig og let at betjene Blu-ray afspiller ryger ned i kurven. Hvor herligt, nu er der fantastiske film til mange aftner.

                     

Vel hjemme sættes det nye isenkram til. Intet sker. Manden i mit liv prøver alle udgange på TV, intet. 
"Lad mig,"  alle muligheder på fjernbetjeningen afprøves, intet. 
De har solgt os en uduelig afspiller, sådan noget billigt .................
Når isenkram ikke virker, så ring til Peter (svigersønnen). "Du skal vælge den HDMI udgang stikket er sat i. "  Godt så. 
Det virker. Men nu virker fjernsynet ikke. Ny kontakt til Peter, der forklarer, ar vi skal vælge TV udgang. Lyder det, som om han smiler lidt stort ? 
Det virker. Ja, så må vi leve med, at skulle skifte mellem de to udgange. 
Nu prøver vi det hele igen. Mirakel, det virker.
Når Blu-ray tændes finder TV den, og når den slukkes er der fjernsyn. 
Hvordan? spørg mig ikke.

Fik vi købt en stavblender ? Ja, det var nemt, og den virker uden problemer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar