onsdag den 15. maj 2013

Med Subway til Ground Zero

"Kunne det ikke være spændende at se hvor langt man er nået på Ground Zero og Tower of Freedom? " spurgte Manden i mit liv. 
Bestemt, så det er i dag. 

Det er for langt at gå. Taxa er en mulighed, men det kunne nu være spændende at prøve The Subway. Vedtaget, vi tager et tog. 

Morgenen går med at studere Subway linier og sikre at den, der kan bruges går fra nærmeste station, der ligger 2 gader væk.

Nemt nok, billetter købes i automater, siger den venlige mand, da vi ville købe dem hos ham. 
Single tricket= 2,75. Købt og så gennem automaterne med armene, dem som helten på film altid springer over. Min billet dur ikke, så en venlig herre lukker mig ind med sin.
Manden i mit liv har styr på at linie E kørte til World Trade Center.
                       
                         

Første tog kommer, det er godt nok linie M, men hvad pokker............... Efter to stop går det op for os, at vi ikke vil ende det rigtige sted, så af igen over på modsatte perron og retur til udgangspunktet. 

                           

Så kommer E og vi stiger glade ombord. På sædet overfor mig sidder 6 personer, fordelt på 4 etnisiteter. New York er multikulturel.

Vel fremme besigtiger vi Tower of Freedom,  Battery Park, spiser frokost på Broadway og finder en Subway Station for at komme retur.

Manden i mit liv og jeg går op og ned af 10 forskellige trapper, bliver hjulpet af en venlig dame, går på flere trapper og finder endelig den Subway, der går Up Town. 

Der er lidt surrealistisk dernede, og jeg tænker på filmen Fisher King, hvor der boede mærkelige mennesker i Subwayen. 

Man kan sikkert vandre omkring hernede et helt liv. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar