fredag den 21. oktober 2011

Kan pensionister have rengøringshjælp?

Det kedeligste arbejde af alt er ..................rengøring.
Jeg er sikker på, det er det, den lille stemme mener, når den hvisker:  "Du må da kunne finde noget mere fornuftigt at tage dig til?" Når jeg lige har sat mig i sofaen med Weekendavisen lørdag formiddag.
Sommetider hører jeg efter og der skal jo gøres rent, så mens Manden i mit liv arbejder på "De forbudte trin," går jeg i gang med det kedeligste arbejde.

Bare værktøjerne kan få en til at overveje rengøringshjælp.


Der er ikke meget fest over en Miele. Det værste er dog alle de dele, der er til og som jeg endnu ikke har fundet brugsværdien af. Røret kan indstilles i højden, hvis man altså kan skille det af. 
Allerede nu er jeg træt, irriteret og rød i kammen.
Men der er mere værktøj, denne er set hos min søde svigerdatter i København, og hvor var den smart, da hun brugte den.

Jeg har i dag præsteret at vaske gulv uden at vælte spanden, det var dog tæt på indtil flere gange, det går galt, når der skal vrides.
Nu er stuen og køkkenet i orden, resten af rummene gemmer jeg til i morgen.

Jeg vil sætte mig i sofaen med en kop kaffe og overveje, hvordan jeg skal sælge ideen om rengøringshjælp til Manden i mit liv.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar