tirsdag den 25. oktober 2011

Skal pensionister skrive om deres liv ?

Slip livshistorierne fri. Sådan stod der i Folketidende forleden dag.
Måske var det en overvejelse værd ?  Så kunne børn og børnebørn få glæde af at læse det, men allermest kunne jeg få glæde af at skrive og svælge i alle de gode historier.
I artiklen var henvist til en bog af  Inge Møllehave. Skriv om dit liv.
Den bestilte jeg på nettet og da den kom, gik jeg straks i gang med at læse alle de gode råd.


Der var gode skrive regler som:
  • skriv konkret
  • bevar fokus
  • undgå gentagelser
  • drop din indre dansklærer
  • kend forskel på skriftsprog og talesprog
Jeg får nok problemer med gentagelser og skrift - og talesprog.
Men det skal ikke afholde mig fra at skrive. Gode hidtorier er der heldigvis mange af i mit liv.

For at holde mig selv til ilden, har jeg igen aktiveret min konto hos National Novel Writing Month,
(www.nanowrimo.org) som jeg oprettede i 2007.
Her skriver man i november måned sammen med et utal af andre Verden over sin bog (50.000 ord) . 

Så første december skulle min livshistorie gerne ligger klar til .................skrivebordsskuffen eller den gode kritik som er tre K´er. Kærlig, konstruktiv og konkret.

Om den skal læses af børn og børnebørn, det vil tiden vise

Ingen kommentarer:

Send en kommentar