tirsdag den 15. november 2011

Der er mange glæder. Andet afsnit

At gå i biografen med det ældste pige - barnebarn er en af dem.

Vi skulle se  Noget i luften, der er en dansk, romantisk julekomedie.

Vi drog til biografen og fik billetter på bageste række, slikket sprang vi over.

Da vi kom ind så barnet straks, at der var en hun kendte. Det var åbenbart ikke godt. Hun vendte ryggen til mig og så intenst på skærmen med trailere fra kommende film. Jeg måtte prikke til hende. "Skal vi ind nu," sagde hun og så sig omkring. måske ledte hun efter ham, hun kendte. "Hvor kender du ham fra?" "Klubben, men han genkendte mig ikke med det nye hår. Jeg ville nu helst have været i biografen, hvor der ikke var nogen jeg kendte." Jeg var undrende, "Hvorfor dog?"
Svaret var en teenager værdig. "Nu tror de, jeg er i biografen med min bedstemor."

Det var lige, hvad hun var. Filmen var sød og teenageren konstaterede, "Den var god"

Børnebørn giver mange glæder og skæve smil.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar