torsdag den 10. november 2011

Skal pensionister læse e- bøger ?

Det er godt nok smart.
Fra  1. november kan man låne e - bøger på ereolen.dk. Som den ivrige læser og bruger af biblioteket jeg er, tænkte jeg straks. Det skal prøves og hvor herligt, man skal ikke vente på de nye eller de mest populære bøger, de kan bare hentes.
Lige nu har jeg fået mit password, jeg havde godt nok et i forvejen, men jeg kunne ikke huske det, og biblioteksdamen kunne ikke se det.
Næste skridt er at anskaffe en e-læser. Da jeg ikke vidste, hvad det var, måtte det Googles, og ih du milde, det er en videnskab.
Skal det være en Sony PRS - T1 sort eller hvid, eller skal det være en Denver EBO -600 INK
eller måske for at imponere min svigersøn (computer - nørden) en Apple iPad 2 ?

Det er ikke nemt at bestemme sig.
Så i morgen vil Manden i mit liv og jeg begive os til en elektronikforretning og købe en e-læser, og lur mig om det ikke bliver den bedste og billigste.
Det bliver en herlig weekend på hjemmebibioteket, hvor udvalget består af 4000 e- bøger.


2 kommentarer:

  1. Men hvordan skal jeg så læse i sengen? Og hvad med ham som ligger ved siden af mig, han plejer altid at få sin bog i hovedet når han falder i søvn. Mon ikke det kan blive lige lovlig hårdt?
    Hvad koster mekanikken??
    Kh fra husmoderen.

    SvarSlet
  2. Det er som at holde en bog, så man kan sagtens læse i sengen
    E - læseren, som jeg lige har købt vejer 185 g. En gennemsnitsbog vejer vel 400 g.
    prisen tja, det var den næstbilligst 995 kr.

    SvarSlet