søndag den 13. november 2011

Naturligvis skal pensionister læse e - bøger

Naturligvis skal pensionister læse e- bøger, så jeg besluttede at anskaffe en e- bogs læser.
Fredag tog Manden i mit liv og jeg til byen for at indkøbe en sådan.

Start i Fona en meget sød ung mand så lidt forbøffet på mig, da jeg bad om at få demonstreret en e- bogs læser. "Nu håber jeg der er strøm på," sagde han. Det var der ikke og demonstrationen indskrænkede sig til en forklaring om, at han ikke læste ret mange bøger, og hvis han gjorde var det på iphonen, men e - bogslæsere havde de. Vi takkede og lovede at komme tilbage.

Videre til Expert. Endnu en ung mand meget professionel og han demonstrerede, hvor smart det var, han kunne finde bibliotekets side, og havde for øvrigt solgt en til en herre dagen før, det så godt ud.
Men prisen.............. "Du skal huske på, du kan læse mails og gå på nettet samtidig med at du læser." Var det en computer. Nej det var en tablet (jeg troede det var noget man fik ordineret hos lægen), men det er åbenbart en telefon og en computer i et. Vi takkede og lovede at komme tilbage, måske.

Nu var der kun svigersønnen (computernørden) der kunne hjælpe. Han talte beroligende og sagde, at jeg kunne købe en hvilken som helst e -bogslæser, den ville kunne, det jeg efterspurgte.

El - giganten, de må have et godt udvalg. men nej de havde kun tablets.

Retur til Fona, hvor min unge ven blev rigtig glad for at se os. Vi købte uden demonstration en Elonex
e- bogslæser (koster mindre end edt halve af en tablet). Den virker og lige nu har jeg lånt min første e- bog, Den egyptiske tenor af Bjarne Reuter og læser med stor fryd.


Tro mig, det er smart.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar