mandag den 12. september 2011

At være alene med sig selv er et privilegium

Manden i mit liv havde lovet at skifte en vandhane og slå græskanter hos den ældste søn. Så kl. 8.30 drog han afsted med bilen fyldt med værktøj, både det han vidste, han skulle bruge og en masse mere, som han måske kunne få brug for.
Efter at vi i 39,5 år har været fra hinanden i de fleste dagtimer, har vi det sidste halve år tilbragt de fleste dage sammen, godt nok har vi haft hver sine gøremål, men vi er altid lige i nærheden.
Det er dejligt og ind imellem irriterende.

Så da Manden var kørt skyndte jeg mig at skænke en ekstra kop kaffe og køre 30 min. på motionscyklen, mens jeg blev opdateret på nyhederne i TV og zappede lidt på formiddagsserierne.
Næste punkt, en dejlig cykeltur på el-cyklen til Nysted (7 km) for at handle i Netto. Hvor er der altså mange fristelser i den butik, men det lykkedes mig at komme ud med det, der stod på sedlen plus 2 pakker servietter, en pose italiensk mel og Søndag (ugebladet der kommer mandag), det må siges at være godt gået.
Hjemme igen blev der bagt spelt/squash boller og lavet æblekage til tonerne af Everybody´s talking, det er befriende at spille højt og skråle med på omkvædet. Hvor har vi mange CD ´er,  jeg faldt i svime over alle dem med Elvis, hans gospelsange er bare kræs for øregangene.

Lige nu sidder jeg og nyder solskinnet, Elvis og at haven på god afstand ligner en velholdt park.


Om en time kommer Manden i mit liv og et barnebarn, senere kommer den ældste søn med familie til aftensmad.
Det bliver dejligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar