søndag den 11. september 2011

Man skal holde sig til motionscyklen

Motion i frisk luft er ikke værst og anbefales af mange. Så det blev besluttet, at manden i mit liv, det ældste drengebarnebarn og jeg skulle cykle en dejlig tur på 20 km til Holten og hjem.
Vi ventede det meste af dagen på at vejret skulle klare op, kl. 15.00 så det rimeligt ud, selvom solen ikke var fremme. Vi pumpede alle cykler, medbragte kaffe, kager, sodavand, kamera og regntøj, og startede på turen i højt humør. Det er en dejlig tur, der går langs med vandet og med udsigt til Ålholm Slot og Nysted Nor, der var mange måger og skarv der tørrede vinger.


På cykelstien var der mange vandhuller som barnebarnet spurtede igennem. Da han havde passeret det største ringede mobilen, Manden i mit livs cykel var punkteret et sted bagude.
Først måtte jeg spurte for at indhente barnebarnet, så måtte vi spurte tilbage for at se, hvor alvorligt det stod til. Baghjulet var FLADT og kunne ikke pumpes. Barnebarnet foreslog, at han kunne gå op på en gård for at hente hjælp, en traktor eller noget. Men efter kaffe og sodavand blev strategien, at Manden i mit liv og barnebarnet kørte hjem på de to gode cykler og hentede bilen med cykelstativ, jeg kunne så gå med den flade cykel, så langt jeg orkede, det var ikke langt.

Manden med den flade cykel


Efter tre kvarter kom de to mænd med bilen og var meget stolte for de havde cyklet 17 km.
Jeg havde cyklet det halve, gået det kvarte og havde fået ondt i gigtknæet.

Så fremover holder jeg mig til motionscyklen.


2 kommentarer:

  1. Hvis du holder dig til motionscyklen, så vil jeg da meget gerne overtage din fine elcykel ;-)

    SvarSlet
  2. nej du kan tro nej jeg bruger den fine cykel selv

    SvarSlet