fredag den 30. september 2011

Mine aftener i biografen


Husk, at film skal ses i biografen, sådan sluttede Bogart Michelsen sine anmeldelser i TV. Jeg er helt enig.
I Nysted har vi en lille, men fantastisk biograf, den drives af frivillige, og der vises rigtig mange gode film, også de nye film er imponerende hurtigt på programmet.
I dette efterår har jeg indtil nu set Kongens store Tale og Rosa Morena. Jeg glæder mig til operafilmen Juan, og den franske perle Mine eftermiddage med Marguiritte og ikke mindst til at gense Woody Allens Midnigth in Paris.
Men ikke kun det, at der vises gode film, gør biografen til noget særligt. Der er noget ved stemningen, det at du kender en del af de andre tilskuere, at der er frisk kaffe og the før og under forestillingen, og jeg siger ikke, at der er faste pladser, men det er tæt på.

www.nystedbio.dk

1 kommentar:

  1. Gode kulturelle oplevelser i lokalmiljøet er en dejlig ting at samle på. Og jeg synes faktisk at der er en del her på vores ø. Vi regner med at køre en tur omkring efterårsudstillingen på Pederstrup i eftermiddag. KH

    SvarSlet